Українська мова


27.05.2020р.
 Конструктивні вправи на нормативне вживання в мовленні граматичних форм вивчених частин мови 

26.05.2020р.
Речення,ускладнені однорідними членами.
Пригадай і повтори      https://www.youtube.com/watch?v=DAZX_QyxvCc
 Виконай                                         https://learningapps.org/10663790

25.05.2020р.
Спостереження за змістом та інтонацією речень,різних за метою висловлювання.
С.183-185 , виконати впр.367-373

22.05.2020р.
Розвиток мовлення. Докладний  переказ тексту " Біла пір'їнка".

                                               Код доступу 5620441
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua
   

20.05.2020р
Конструктивні вправи зі спільнокореневими словами, вживання їх у реченнях, зв'язних текстах.
С.182,183 , виконати впр.363-365

19.05.2020р
Самостійна робота

Код доступу 804226
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua
18.05.2020р
Порядок виконання звуко-буквеного аналізу слова.
Порядок розбору слів за будовою. 

С.180,181 , виконати впр.359-361
Презентація з української мови для 4 класу на тему: "ЗАСОБИ ЗВ ...
Презентация на тему: "Урок-гра Будівництво Тема Узагальнення та ...
Презентация на тему: "ТЕМА. Будова слова. Значущі частини слова ...


13.05.2020р
Вправи на визначення головної думки тексту.
С. 177,178, Впр.351-353, виконати завдання до вправ.

12.05.2020р.
Повторення й узагальнення вивченого про прислівник.

Повідомте учням
Код доступу 572874
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua    ( обов'язково пройти усім)

ПРИСЛІВНИК - самостійна незмінна частина мови, яка виражає
Як? Де? Коли? Звідки? Куди? Чому? Скільки?
Весело, добре, вранці, ввічливо.
Пиши правильно:
Зразок: прекрасний - прекрасно. Виконайте вправу за зразком: утворіть прислівники від прикметників Високий- _________ , глибокий – _________, розум...Синтаксична роль прислівників У реченні прислівник виступає другорядним членом речення. Низько в небі пропливають хмарки.Доберіть синоніми Радісно, … . Раптом, … . Неголосно, … . Ласкаво, … .До виділених слів доберіть антоніми Кому влітку холодно, тому … голодно. Знай більше, а говори … Далі положиш - … знайдеш. Поранити легко, загоїти … .


08.05.2020р.
Розвиток мовлення. Стислий  переказ тексту " Дві груші й одна".

                                                Онлайн урок. Початок об 11,00 год.
   

06.05.2020р
Контрольна робота : диктант.
Онлайн урок. Початок о 10,00 год.

05.05.2020р
Уживання прислівнків під час побудови текстів. Практичне ознайомлення з правописом найуживуваніших прислівників.
Уважно послухай пояснення і запам'ятай :https://www.youtube.com/watch?v=CTcM12T2Y74

С.175,176, виконати вправи 346-349.

04.05.2020р.
Вибір із поданих  прислівників  тих , які найбільше відповідають меті та типу висловлювання.
С.173, 174.впр.342-345 виконати завдання подані до вправ.
Онлайн урок. Початок об 11,00 год.

29.04.2020р.
Cпостереження за роллю прислівників у тексті
Виконай завдання уроку .https://www.youtube.com/watch?v=bao2bvo7TCo


28.04.2020р.
Поширення речень прислівниками. Побудова речень з однорідними членами, вираженими прислівниками.
Онлайн урок. Початок об 11,00 год.

Попрацюй і запам'ятай :https://www.youtube.com/watch?v=dcgwIoZn2hE

27.04.2020р.
Прислівники ,близькі і протилежні за значенням .

С.167,168, впр.329-331, виконати завдання подані до вправ.
або виконайте завдання з уроку " Домашка" https://www.youtube.com/watch?v=1u9H5-MZ3sM
Бажаю гарного дня і міцного здоров'я !!!

24.04.2020р.
Розвиток мовлення. Вибірковий переказ тексту " В гостях у весни".
Онлайн урок. Початок об 11,00 год.
   

22.04.2020р.
Незмінюваність - основна граматична ознака прислівників.
c.165, вивчити правило
С.165, Вправа 323 , ( усно) ЗАПАМ'ЯТАЙ!
С.166,167, впр.325-328, виконати завдання подані до вправ.
Бажаю гарного дня і міцного здоров'я !!!
21.04.2020р.
Поняття про прислівник як частину мови .
 Уважно слухай і запам'ятовуй                   
Виконай завдання   
.
 Залишіть один рядок для заголовка.

Біжить лісовий струмочок усе вперед і вперед. Жебонить веселу пісеньку. Не замовкає він ні на хвилиночку. Не відпочиває ні вдень, ні вночі. Радісно співає срібноголосий, поспішає на допомогу всьому живому. Мелодійно розливається навкруги його дзюрчання.
.
— Підберіть і запишіть заголовок до тексту.
— Підкресліть у тексті прислівники.

                     Творча вправа.
— Від поданих дієслів утворіть прислівники
Сміється — смішно
Веселиться — 
Радіє —
 Сумує  —  
Хитрує — 
Мудрує — 
Д/з. С.166, впр.325

08.04.2020р
Вибірковий диктант.
—  З-поміж даних слів виберіть і запишіть тільки дієслова.
       Діяти, весна, погожий, існувати, історичні, єднатися, Україна, місто, Сміла, сумує, втеча, лагодити, річка, оглянулася, можливо, але, вибиратиме,
мальовничі, озвався.
Підкресліть першу букву в кожному записаному дієслові. Прочитайте утворене слово. 
 Каліграфічна  хвилинка.
— Пригадайте, як пишуться велика й мала букви «де» . Пропишіть один рядок.

- Прочитай. Спиши, розкриваючи дужки, дієслова, що найбільш влучно характеризують прихід весни. . 
Аж ось весна (прийшла, завітала). Привітно посміхнулася вона сонцю, небу, лісу, степу. І ожили вони після зимової дрімоти, посвітлішали, повеселішали. Берізка сережками зашелестіла, тополя листячком затріпо-тіла, дзвіночки задзвеніли. А пташки (загомоніли, заметушилися, заспівали, радіючи сонцю й теплу. Скрізь співи, крики. Весна прийшла. 
Гра «З’єднай частинки цілого». Робота з прислів’ями .
- Запишіть утворені прислів’я,підкресліть дієслова з  не.
Вовка боятися -                                     аби з печі не злазити
Ложкою озера -                                     не  вичерпати
Тяжко тому жити,                                 у ліс  не  ходити
Хоч три дні не їсти,                               хто  не хоче робити



07.04.2020р
Контрольна робота з мовної теми " Дієслово" 
Початок  об 11.00 год. ( тривалість роботи 40хв.)

Приєднатись до https://www.classtime.com/
з кодом сесії W23GDW
06.04.2020р
 Закріплення вивченого  про дієслово.
С.163,164. виконати вправи 319-321.
Підготуватися до тестової роботи ,давши відповіді на питання після впр.322.

03.04.2020р
Розвиток мовлення

Твір з обгрунтуванням власної думки " Моя заповітна мрія "

Актуалізація знань учнів
1.     Бесіда

Мріє, не зрадь. Я так довго до тебе тужила,
Скільки безрадісних днів, скільки безсонних ночей.
А тепер я у тебе останню надію вложила.
О, не згасни ти, світло безсонних очей.
Леся Українка
-          Про що тривожилася Леся Українка? 
-          У кожної людини є своя заповітна мрія. Як ви розумієте цей вислів?
Мріяти – думати про здійснення чого-небудь бажаного, прагнути у думках до чогось. Це те, що створене уявою, фантазією, витвір уяви.
Заповітна мрія – таємнича, прихована, найдорожча.
Рожеві мрії – мріяти про щось нереальне, нездійсненне.
-          Доберіть синоніми до слова «мрія». 
2. Складання асоціативного куща
-          Які асоціації виникають у вас, коли ви чуєте слово «мрія»? 


-          Прочитайте уважно вірш і скажіть, на здійснення яких мрій (матеріальних чи духовних) сподівається автор?
Мрія
Куплю хатинку край села,
Маленьку та затишну.
А під вікном калину посаджу,
Нехай росте там пишно.
Прикрашу хату рушниками.
І вишию скатертину.
Щоб відчувалося завжди,
Що хата ця гостинна.
Спечу я в печі пироги,
Рум’яні, пишні,
Покличу всю свою рідню
І пригощу їх ніжно.
Нехай лунає сміх дзвінкий,
У хаті новосілля…
А чи здійсниться мрія ця,
Я розповім пізніше…
А. Альонка
-          Подивіться навкруги. Перед нами різні предмети: олівці, ручки, книги, парти, телевізор, магнітофон. Це теж чиїсь вже здійснені мрії. Всі ми прагнемо жити в достатку, мати гарних друзів, міцне здоров’я, багато подорожувати.
Але, щоб наші мрії здійснилися, мало одного бажання, потрібно докладати працю, розум, певні зусилля. Треба бути всебічно розвинутому, пробувати свої сили в різних видах діяльності. Не варто втрачати можливості навчитися нової корисної справи. Чим різноманітніша діяльність, тим повніше розвиваються обдарування і здібності людини. І тоді вона може краще пізнати й оцінити себе. Немає гіршого в людині, ніж слабкість і невпевненість у собі. Успіх приходить до того, хто його прагне, домагається, завойовує, докладаючи максимум зусиль. Треба завжди говорити собі: я хочу, я можу, я зроблю. Не можна дозволяти лінощам, особистим примхам і забаганкам керувати собою. Треба виробляти в собі вміння швидко включатися в роботу, виконувати все капітально, ретельно, обов’язково доводити розпочате до кінця.

 Робота над складанням твору
     
 Словникова робота
-          Я пропоную стерти в кожному рядку вірша зайві синоніми і залишити тільки той, який допоможе розказати про свою мрію у віршованій формі.
Мрія
Як виросту збудую (дім, хату, оселю).
Поставлю, колесо (приладнаю, приб’ю, прикріплю).
А там я поселю (крилату, летючу, літаючу).
Лелечу клекітну (родину, сім’ю, пару).
Нехай (розводяться, селяться, гніздяться).
По всіх деревах і (будинках, хатах, оселях).
Нехай мені щоночі (здається, сниться, вважається).
Що я літаю, наче (пташка, птиця, птах).      
3.     Структурний аналіз тексту
-          Чим текст-міркування відрізняється від інших видів тексту?
4.     Складання плану твору
-          Самостійно складіть план тексту. Будьте уважними, слідкуйте за
послідовністю своїх думок.

План
1.     Про що ти мрієш?
2.     Чому ти мрієш саме про це?
3.     Чи знаєш ти, як досягти своєї мрії?
4.     Що ти робиш для здійснення своєї мрії?

Запис тексту-міркування у зошити

01.04.2020р
Дієслова  на -ся. Спостереження за вживанням дієслів на - ся у текстах.
.Спостереження за мовним матеріалом
— Прочитайте твердження. Чи можете ви так сказати про себе? Підкресліть дієслова. Що спільного вони мають?
Ніколи не запізнююсь.
Вітаюсь зі знайомими.
У громадському транспорті поступаюся місцем дорослим.
— Як потрібно вимовляти і писати дієслова на -ся?
— У дієсловах 2-ї особи однини -шся вимовляється як [с’:а]. У дієсловах 3-ї особи однини і множини -ться вимовляється як [ц’:а].
Закони письма і вимови вивчай:
Написано -ться, а ти [ц’:а] вимовляй.
Хто рано прокидається,
Зарядкою займається,
Роботи не боїться,
Той завжди добре вчиться.
Закони письма і вимови вивчай:
Написано -шся, а ти [с’:а] вимовляй.
Швиденько одягаєшся,
В дорозі не спиняєшся.
Так, друже мій, ніколи
Не спізнишся до школи.
Л. Лужецька
.
С.160,162, опрацювати і записати вправи 316,317,318
Пограйтесь і пригадайте частини мови    https://learningapps.org/10206727                               .

31.03.2020р
Дієслова минулого часу
Ввчення нової теми. Перегляньте відео урок.

С.159,160, опрацювати і записати вправи 311,313,314.
30.03.2020р
Дієслова майбутнього часу
Актуалізація опорних знань
С.150 ,151, опрацювати усно вправу 296.
С.150,152, опрацювати і записати вправи 295,297,298
.
25.03.2020р
Дієслова теперішнього часу
Актуалізація опорних знань
С.147 , опрацювати усно вправу 290.
С.148,149, опрацювати і записати вправи 291-294.

попробуйте пройти тест 😊

24.03.2020р
Часи дієслова. Змінювання дієслів за числами і за часами.
С.143-145
С143,143 Вивчити правило.
С.143 , вправу 282 викунати усно.
вправи 283-285 виконати письмово у зошитах.

23.03.2020р.
Повторення й узагальнення вивченого про дієслово


Записати утворені грути дієслів- синонімів і дієслів- антонімів. 




20.03.2020р.
Розвиток мовлення
Твір з обгрунтуванням власної думки " Моя улюблена телепередача"
-          Чи знаєте ви, хто винайшов телебачення?
-          Телебачення виникло як результат більш ніж десяти різних відкриттів та винаходів. Основоположником електронного телебачення вважається Борис Львович Розинг – професор Петербурзького технологічного університету. Простоту і компактність сучасних телевізорів забезпечила схема, створена в Ташкенті Б. П. Грабовським. Перші телевізори почав випускати в 1935 році Ленінградський завод ім. Козицького.
-          А для чого потрібно нам телебачення?
(Розважатися, дивитися цікаві фільми, науково-популярні передачі, отримувати необхідну інформацію).
-          Для людини ХХІ століття інформація – це один із головних складників її суспільного та особистого життя. Ми не можемо жити, не знаючи, що відбувається у нашій країні, чим живе світ.
Сучасна людина не уявляє своє життя без телевізора. Дехто настільки проймається побаченим і почутим, що це замінює йому власне життя. І у відповідь на питання своїх друзів про справи, він починає переказувати зміст фільмів, ток-шоу, серіалів, новин. Таких людей називають телеманами. І це не приносить користі людині, а навпаки шкодить їй: обмежується рухова діяльність, псується зір, гасне прагнення до творчості,.
Кожен із вас повинен дивитися ті передачі, які відповідають вашому віку, які розвиватимуть ваші розумові здібності, творчу уяву, прагнення до пошуку нового і цікавого.
Відоме українське прислів’я: «Скажи мені, хто твій друг, і я скажу, хто ти» можна перефразувати так: «Скажи мені, які твої улюблені телепередачі, і я скажу тобі, хто ти». Телесмаки людини свідчать про рівень її розумових здібностей, про її духовний світ.
Кожен може вибрати передачу, яка йому найбільше подобається. Ті, кому до вподоби музика, можуть слухати концерти. Любителі спорту можуть дивитися футбольні чи хокейні матчі. Телебачення розширює наші знання про світ, у якому ми живемо. Сидячи у затишній кімнаті перед телевізором, люди можуть побувати в різних країнах, подорожувати по світу, відкривати для себе нове і незвідане. Вони можуть бачити красу екзотичних рослин, спостерігати за життям тварин в жарких джунглях та на холодному Північному полюсі.
-          А які передачі ви дивитесь по телевізору?
-          Чим вони вам цікаві?
-          Яка з телепередач вам подобається найбільше?
-          Що в цій передачі вам найцікавіше?
-          Хто з ваших рідних і друзів теж любить цю телепередачу?
-          Чи обговорюєте ви побачене?
-          Яку користь приносить вам улюблена передача?


-          Я оголошує конкурс на найкращий твір про улюблену телепередачу. Головне завдання – написати про телепередачу так, щоб  мені  захотілося її переглянути.

                                                План   твору
-          Ознайомтеся з підказкою , яка допоможе вам послідовно викласти свої думки.
                                                       План
                1.             Як називається твоя улюблена телепередача?
                2.             Про що вона?
                3.             Чи є в цій передачі найцікавіше місце чи момент?
                4.             Чи допомагає тобі ця телепередача в житті? Як?
                5.             Чому саме вона для тебе найулюбленіша?
2. Словникова робота

Переглядаю – дивлюся, передивляюся
Телепередача – програма, проект.
-          Пояснення  значення слів:
Телепередача – спосіб передачі і прийому на екран зображень нерухомих і рухомих об’єктів на далекі відстані з телевізійного центру.
Трансляція – передавання на віддаль мови, музики, зображення засобами радіо та телебачення.


18.03.2020р.
           
КЛАСНА РОБОТА
Контрольна робота з мовної теми " Дієслово" ( виконати на окремих аркушах)


1.Запиши правильну кінцівку твердження
Дієслово-це частина мови,яка називає:
 а) предмет ; б) дію предмета ; в) ознаку предмета.

2.Запиши стовпчик,у якому всі слова є дієсловами теперішнього часу:
а) дрімав                      б)  прочитаю                      в) говорю
    спала                              встану                              відповідає
    покотилося                   защебече                          лежать

3.Запиши  правильне твердження: Не з дієсловами пишеться
а) через рисочку ;
б) окремо;
в) разом;

4.Постав дієслова,подані в початковій формі, в формі  теп.,мин.,майб. часів і вказаній особі та роді:

Неозначена форма     теп.час  (ІІ ос.одн)           мин.час (ч. р.)         майб. час (ІІІ ос.множ.)

Читати         ___

Сміятися    ____

Летіти       ___

5.Добери і запиши дієслова,якими можна замінити подані сполучення слів.

   Пекти раків-___________________________________
  
  Дерти носа-____________________________________

  Замилювати очі-________________________________      
 6. Склади з поданих слів розповідне речення.Запиши його.Підкресли головні члени речення.
    Сонною,ніч,землею,стояла,над,темна.

7.Запиши текст, поставивши дієслова в потрібній формі.
      Український вишитий рушник.Як багато (промовляти ) нам це слово!Без рушника ніде не (обходитися ) люди.Щодня ним  (витирати) руки й обличчя .Рушник завжди був при руці .Тому від слова «рука »він і (отримати) свою назву.
____________________________________________________________________

17.03.2020р.
Закріплення мовленнєвих умінь,пов'язаних з вживанням дієслів            
КЛАСНА РОБОТА


Перевір свої знання , «Доповни речення» ( усно).
• Дієслово називає...
• Дієслово відповідає...
• Дієслова змінюються за.
• У реченні дієслово пов’язується з.... і буває....


— Знайдіть закономірності у групі, заповніть пропуски.( Запишіть)
Читати — читав — читає.
... — спав — ... — ...
Сміятися — ... — ... — сміятиметься
Доганяти — ... — ... — ...
... — ловив — ... — ...
Пригадай:
— Що таке неозначена форма дієслова?
— Чому вона отримала таку назву? Як її визначити?
— На яку дію вказують дієслова минулого часу? Теперішнього? Майбутнього?


Запиши утворені прислі'я, підкресли дієслова.

12.03.2020р.

Неозначена форма дієслова (початкова форма)
КЛАСНА РОБОТА с.141-142 , виконати вправи 279,280. С 142 , вивчити прави
https://www.youtube.com/watch?v=hx96URuPSGE

ДОМАШНЯ РОБОТА с.142 , виконати вправу 281 завдання 2



14.03.2020р.

Спостереження за вживанням дієслів неозначеної форми у приказках і прислів’ях.
КЛАСНА РОБОТА
1.  
2.     Дайте відповідь на питання ( усно)
      Яку частину мови вивчаємо?
      Що означає дієслово?
      На які питання відповідає дієслово?
      Яким членом речення найчастіше є дієслово?
      З якою частиною мови найчастіше зв’язане дієслово?
      Як пишеться частка не з дієсловами?
      За чим змінюється дієслово?
      Які часи дієслів ви знаєте?
5.1 Відгадування загадки (усно)
Цвітуть сади, Дніпро шумить,   
І пісня ллється солов’їна,
І жайвір лине у блакить.
Це рідна наша …
5. Хвилинка каліграфії
Уу краї н на Україна
(списати каліграфічно загадку, над кожним словом надписати, до якої частини мови належить.)
-         Зверніть увагу на дієслова. Чи можемо ми сказати, в якому часі виконується дія?
-         Хто виконує цю дію?
-         Число виконавців (однина чи множина)?
Робота над віршем
-         Виразно прочитайте вірш. Про що у ньому говориться? Яка головна думка вірша? 
Любий сину України, я тобі співаю!
І в хороші ці хвилини —
 твого віку роковини—
ось чого бажаю:
 правду завжди боронити чесно, по звичаю,
 серцем всім її любити — ось чого бажаю.
Працювати для народу і для свого краю,
 боронити честь і вроду — ось чого бажаю!
                                                            Микола Вороний
-  Зверніть увагу на виділені слова. До якої частини мови вони належать? Обґрунтуте свою думку.
-         Запишіть каліграфічно ці три слова : боронити, любити, працювати
 -  Поміркуйте, чи можна визначити час дії, позначеної цими дієсловами,  виконавця дії, число.
- Що спільного у всіх цих словах?
Висновок. Отже,  який можна зробити висновок?
-         Є дієслова, у яких не можна вказати ні особи, ні часу , ні числа. Це початкова форма дієслова або її називають неозначена форма дієслова.

2.1   Давайте попрацюємо над правилом. 
Неозначена форма є незмінною формою дієслова. Вона не вказує ні на час, ні на особу, ні на кількість виконавців дії. Вона відповідає на питання щ о р о б и т и ? (писати, летіти) або                          що з р о б и т и ? (написати, полетіти). Неозначена форма є початковою формою дієслова.
Візьми до уваги! Дієслова в неозначеній формі закінчуються на        -ти, -ть, що є суфіксами: сіяти, сіять. Іноді до них приєднується -ся, -сь: вмиватися, одягнутись, сміятися.
3.     Гра «Добери спільнокореневе» 
 До іменників добери спільнокореневі дієслова в неозначеній формі.  . Запишіть кожну  пару слів, виділіть корінь.
Біг –                                           Стрибки –                      Присідання-
               Тупіт                                           Ходьба                          Оплески
Нахили                                      Поворот                         Оберт
Крок                                           танець                           усмішка
Шепіння                                    барабан                         Радість
-         Відновіть вірш. Змініть дієслова неозначеної форми на дієслова теперішнього часу (усно)

(Зацвітати) калина,
(Зеленіти) ліщина,
Степом (котитися) диво – луна.
Це моя Україна,
Це моя Батьківщина,
Що, як мама і тато, одна.

ДОМАШНЯ РОБОТА Виписати з додаткових джерел 4 прислів'я  про дружбу і підкреслити у них дієслов

16.03.2020р.

Спостереження за вживанням дієслів неозначеної форми у порадах, інструкціях.
КЛАСНА РОБОТА
-         Робота з прислівями (Додаток 2)
 Прочитай прислів’я і приказки. Запишіть і підкресліть дієслова.
 1. За добру справу варто добре постояти.
 2. Життя прожити — не поле перейти.
3. Щоб рибу їсти, треба у воду лізти.


1.Замініть фразеологізми дієсловами у неозначеній формі
Накивати п’ятами -
Зарубати на носі -

Розбити глека -
Узяти гору -

Тримати язика за зубами -
Викинути з голови 


У поданому тексті встав пропущені букви. Підкресли дієслова.  В останньому реченні над словами надпишіть, до якої частини мови вони належать.
По лозняку та вільшанику, що за городом, наче бага____я  палахкотить. То від ч__ рвоних   к___тягів на калинових кущах. Ламати їх саме впору. Бо ягоди вже пр___хопив морозець, а від нього вони соло___шають.
Пр___несуть діти калину додому, бабуся пов__ яже її в пучки і повісить на горищі.

 - Зробіть висновок, де зустрічається неозначена форма дієслова? А ще зустрічаєть у текстах порадах, міркуваннях
- Запишіть коротеньке висловлювання на тему «Що означає любити Україну?»




ДОМАШНЯ РОБОТА с.142 , виконати вправу 281 завдання 3

Немає коментарів:

Дописати коментар