Літературне читання

29.05.2020р. Підсумковий урок за рік.

28.05.2020р. Узагальнення і систематизація знань учнів. Вікторина.
Код доступу 9736295

Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua
27.05.2020р. Позакласне читання. " Школа добрих учинків" 
( твори Василя Сухомлинського).

25.05.2020р.  Микола Сингаївський . "Дощ із краплі починається."
С.184 , вивчити напам'ять ( чекаю відео звіт)
Код доступу 2076276

Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

22.05.2020рВолодимир Рудківський " Як створюються вірші"
Код доступу 876476
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

21.05.2020р. Володимир Рудківський " Як створюються вірші"
ПОПРАЦЮЙТЕ ЦІКАВО:
https://www.youtube.com/watch?v=6dAPGJFUgvo

18.05.2020р.   Олександр Єфімов . " Тут усе є."
ПОПРАЦЮЙТЕ ЦІКАВО:  https://www.youtube.com/watch?v=ZVqJ1fSADt0

16.05.2020р
Емілія Саталкіна " Кожний знає своє діло"
С.178, доповни рядки словами,що римуються.

15.05.2020р.   Ліна Костенко. " Якщо не можеш вітер змалювати."

С.176, виразно читати
Ознайомлення з творчістю Ліни Костенко. Ліна Костенко «Затишно ...

14.05.2020р. Степан Жупанин. " Намалюю вітер"

https://www.youtube.com/watch?v=fnY31CdQcY0
С.176, виразно читати

08.05.2020р.  Ганна Чубач." Найрідніші голоси"
Повідомте учням
Код доступу 262036
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

Ганна Танасівна Чубач 6 січня 1941 рік. Народилася в селі Плоске на Вінниччині в сім'ї хліборобів. Закінчила школу, Український поліграфічний інститут, курси при Літературному інституті ім. М. Горького в Москві. Авторка 30 поетичних збірок та 200 пісень.


Презентація до уроку. Літературне читання на українознавчій основі ...
С.175, виразно читати 07.05.2020р. Василь Сухомлинський. " Співуча пір'їна"

Перевірка первинного сприймання.
Тест
1) Стрепет — це...:
а) хлопчик;
б) птах.
2) Стрепет співає:
а) крилом;
б) дзьобом.
3) Стрепет загубив:
а) голос;
б) співучу пір’їну.
4) Співучу пір’їну знайшов:
а) Сергійко (хлопчик);
б) дядько Сергій.

 Аналіз змісту .
— Чи знали ви до сьогоднішнього дня про такого птаха?
— Із чим порівнюється його спів? Прочитайте.
— Яке лихо трапилось у стрепета?
— Хто знайшов пір’їнку?
— Як ви розумієте слова чоловіка?
— Чи є співучі пір’їнки у ваших однокласників? Чи є вона у вас?
6. Гра «Розвідники».
— Скільки разів у творі автор вжив слово Сергійко Cтрепет?
— Доберіть спільнокореневі слова до слова спів.

  —  Що ви зрозуміли з казки?
  — До чого закликає її автор?
Які ви казки чи оповідання В Сухомлинського читали?


Зробити ілюстрацію до казки.
04.05.2020р

Микола Сингаївський " Сміх для всіх"
https://www.youtube.com/watch?v=uTTgSNyzKfk
С.173 , навчитись виразно читати вірш " Сміх для всіх".
Повідомте учням
Код доступу 526909
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

30.04.2020р
Грицько Бойко. " Консультант"
Творчість Г.Бойка https://www.youtube.com/watch?v=gwhuMdk0F0A
Код доступу 198997
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua
29.04.2020р
Контрольна робота. Робота з літературним твором
                                                                  ДВІ БІЛОЧКИ.
                                                          Українська народна казка
   Жили собі, були собі в густому лісі, у дуплах, дві білочки. Однаково гарні,пухнасті, прудкі. Тільки не однакової вдачі. Бо одна з них увесь день трудилася:збирала горішки, гриби, жолуді. І все те складала у своїй хатинці, у дуплі дерева.
   А друга була зовсім недбайлива. Цілими днями тільки їй роботи, що стрибати з галузки на галузку, лякати пташок у гніздах або сидіти без діла й свистати на весь ліс. А схоче попоїсти — не журиться. Тож улітку всюди їжі повно! То горіх, то жолудь з дуба, то шишки з ялин і сосон, то корінці всякі. Погризе того, скубне цього — та й знову скаче собі весела, сита. Отже, ціле літо весело прожила.   Тим часом перша білочка, працьовита й дбайлива, наносила собі в дупло повно всяких харчів. Це на зиму придбала. І вже заздалегідь устелила свою хатинку мохом,пушком і сухим листям, щоби було тепло та  м‘яко взимку. Та й дверцята приробила собі до свого дому. Добра була господиня.
  Так пройшло тепле літо, в одної білочки — у праці, а в другої — в іграх.
    Минула вже й дощова осінь. Прийшла холодна зима. У лісі стало сумно й пусто:ні листячка, ні грибів, ні горішків. Тільки мороз і вітер, що снігами мете . Сидить у тепленькому дуплі працьовита білочка й гадки про біду не має. Усе літо нате працювала, щоб зимою спокійно відпочити. І м’яко їй, і тепло, і з’їсти є що . Спокійно живе собі.
   Та не так жилося лінивій і недбайливій білочці. У її дуплі ні вікон, ні дверей. Не надбала. Ні харчів на зиму нема, ані одного горішка! Тільки холодний вітер по хатині свище, гуляє.  Сидить бідна білочка, голодна, змучена, змерзла, у клубочок звилася. Кинеться по лісі туди, сюди, нічого нема — усе замерзло. Хоч умирай із холоду та й голоду!
   Аж згадала нещасна білка свою старанну, роботящу сусідку та й думає: «Піду я до неї. Може, допоможе чим-будь, у неї гори припасів. А влітку їй поверну».
Іде вона до сусідки та й несміло стукає в двері.
— Хто там?
— Я, твоя сусідка!
— Просимо, — кличе дбайлива білка і відчиняє двері.
   Як поглянула на нещасну, худющу, напівмертву від холоду сусідку, то відразу все зрозуміла.
— Прошу, сідай, саме на обід потрапила! Чим хата багата... От зігрійся трохи в моху, а я приготую тобі горішків і жолудів... На, їж на здоров’ячко. Та й разом зі мною живи. Мені скучно самій.
   Засоромлена білка почала говорити:
— Але ж я не заслужила на таку доброту. Я ціле літо — знаєш — гуляла.
— Нічого, — каже друга, — тепер ти також будеш дбати так, як я. Ти ж зрозуміла тепер, що без праці нема добра! Будемо разом працювати і разом жити.
   Лінива на радощах обцілувала свою добру товаришку. І відтоді жили обидві білочки разом. А ліниву білку біда і нужда навчили працювати. Найближчого літа вона стала також старанною і принесла великі припаси харчів до спільної хати.

Прізвище та ім’я учня____________________________

 Виконай завдання.

1. Визнач жанр прочитаного твору.

А. оповідання

Б. казка

В. байка

2. У якій зі збірок ти розмістиш цей твір?

А.  у збірці оповідань про тварин

Б.  у збірці казок про тварин

В.  у збірці оповідань про природу 

3. Від чийого імені ведеться розповідь у творі?

А.  від імені автора 

Б.  від імені лінивої білочки 

В.  від імені дбайливої білочки 

4. Визнач головну думку твору.

А.  Не тяжка робота, коли є охота.

Б.  Як робити дружно, не буде сутужно. 

В.  Хто дбає, той і має. 

5. Чим обидві білочки були схожі?

А. були ледачі, недбайливі й безтурботні 

Б. були дбайливі, працьовиті й старанні 

В. були гарні, пухнасті й прудкі

 6. Віднови послідовність подій у творі.

__  Прийшла холодна зима. 

__  Розваги лінивої білочки. 

__ Жили дві білочки в густому лісі. 

__  Клопоти дбайливої білочки.

__  Без праці нема добра. 

__  Допомога дбайливої білочки.

 7. Запиши, як жилося дбайливій білочці взимку?

___________________________________________________________________________________________________________

А лінивій? 

____________________________________________________________________________________________________________

 8. Запиши, що навчило ліниву білочку працювати? ___________________________________________________

_____________________________________________________

______________________________________________________

______________________________________________________


______________________________________________________


27,04.2020р

Анатолій  Давидов . " Лісове озеро".

Лісове озеро


Оповідання
— До нашого озерця підемо! — сказав Ігоркові тато.
— Так воно ж замерзло,— здивувався той.
А татко вже лаштував рюкзак, лижі, дістав з комірчини льодоруб, з яким раніше на зимову рибалку ходив.
— Будемо рибу ловити,— зрадів хлопець.
— На цей раз рятувати,— загадково усміхнувся тато.
І ось вони в лісі біля озерця. Хоч тут і затишно, однак мороз аж тріщить, озерце снігом замело, тільки на середині крига чиста пречиста. Ігорок побіг туди, заглянув крізь лід і страшенно здивувався: на нього звідусіль дивилися… риб’ячі очі.
— Чого вони тут? — чудувався Ігор.
А тато вже рубав лід. Й коли зробив чималу ополонку, витер піт з чола.
— Кисню їм, сину, не вистачало…
І великі, й малі рибки пливли до ополонки, навіть вистрибували з води. Один окунець на лід вискочив. Затріпався, застрибав, а назад ніяк не потрапить.
І горок обережно взяв його і вкинув до ополонки.
— Живи! — сказав
Скласти план до оповідання .
25,04.2020р
Галина Малик. " Мавпині іменини".
Галина Малик "Мавпині іменини"

С.171, виразно чмтати і відповідати на питання.
24,04.2020р
Роальд Дал. " Звуковий апарат".
http://www.ukrcenter.com/%D0%9B%D1%96%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%B0%D1%82%D1%83%D1%80%D0%B0/%D0%A0%D0%BE%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%B4-%D0%94%D0%B0%D0%BB/51307-1/%D0%97%D0%B2%D1%83%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%B9-%D0%B0%D0%BF%D0%B0%D1%80%D0%B0%D1%82

23,04.2020р
Всеволод Нестайко ." Із сміхом треба бути обережним".
1. Опрацювання твору Всеволода Нестайка „Із сміхом треба бути у обережним...”
1) Робота над заголовком.
— Прочитайте із відповідною інтонацією.
„Із сміхом треба бути обережним”.
„Із сміхом треба бути обережним”!
„Із сміхом треба бути обережним”?

Самостійне мовчазне читання тексту 
2) Аналіз змісту тексту .
— Коли людина сумує, тужить? А коли сміється?
— До чого закликає нас Всеволод Нестайко?
— Чому треба бути обережним зі сміхом?
С.171, виразно читати.
10,04.2020р


Марія Чумарна . " Казка про друга" ( 2 і 3 частина)
Опрацювання другої частики казки

— Що трапилося з екраном?
— Які почуття охопили героя?
— Як змінилося небо?
— Що хлопчик побачив високо вгорі?
— Чому йому вдалося впізнати нашу планету?
— Про кого знову згадав хлопчик?
— Від кого сподівався отримати допомогу хлопчик?
— Що розповідав хлопчикові невидимий голос?
— Знайдіть і прочитайте роздуми хлопчика про своє відношення до Сашка.
— Що йому вдалося збагнути?
 Опрацювання третьої частини казки

— Хто повернув хлопчика додому?
— До кого він забіг по дорозі до школи?
— Що йому розповів Сашко?
— Так хто ж справжній друг хлопчика? Доведіть свою думку.
— Що у казці вас вразило, що — здивувало?
— Коли ви хвилювалися найбільше?
— Знайдіть у тексті, який із рядків казки виражає її головну думку, та поясніть свій вибір.

С.170, дати відповіді на питання.

09,04.2020р

Марія Чумарна . " Казка про друга" ( 1 частина)
Урок читання в 4 класі М.Чумарна "Казка про друга" - презентація з ...
Опрацювання першої частини казки
Виразне читання першої частини казки .
— Від чийого імені ведеться розповідь у казці?
— Про що розмірковує хлопчик?
— Кого він називає своїм другом?
— Знайдіть опис Компутика.
— Куди потрапив герой разом з Компутиком?
— Як ви вважаєте, чому планета має таку назву?
— Знайдіть її опис.
— Якими були місцеві жителі?
— Що відчув хлопчик, сидячи на горі?
— Про кого він постійно думав?
— Що пригадував?
С.166-168, виразно читати.

08,04.2020р

Позакласне читання.


ПАОЛА УТЕВСЬКА. "ГОСТІ З ДАЛЕКИХ БЕРЕГІВ "



Код доступу 547179
 посилання
join.naurok.ua

06,04.2020р.

Василь Сухомлинський.Не загубив, а знайшов"
с.159,160, ВИРАЗНО ЧИТАТИ.

03,04.2020р.
Всеволод Нестайко ." Шура і Шурко "( вивчити напам'ять уривок)
ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
Гра «Хто краще?»
Конкурс на краще виразне
читання оповідання
Василя Сухомлинського
«Не загуб...
Всеволод Нестайко —
беззаперечний класик
сучасної української
дитячої та підліткової
літератури
Уперше книжку знаменитого письменника
проілюстрували діти. Ці юні художники — твої
ровесники з художніх та звичайних шкіл.
Самостійно прочитати статтю «Всеволод Нестайко»
— Де народився Всеволод Зіновійович
Нестайко?
— Якою була його сім’я?
— Що...
Невтайко В. Шура і Шурко


02,04.2020р.

Анатолій Костецький . " Спішу додому "

ВПРАВИ ДЛЯ РОЗВИТКУ АРТИКУЛЯЦІЇ ДИХАННЯ «Цокання» язиком у ротовій порожнині. Набравши повітря, якнайдовше вимовити слово «ні» з поступовим видихом...
Вітерець у лісі – ш-ш-ш. Повзе вуж у траві – с-с-с. Прилетів жук – ж-ж-ж. Заспівав комарик – з-з-з. Пролетів птах – шух-шух-шух. Запихкав їжачок – ...


 Гра „Письменник”
— Правильно прочитайте зашифроване оповідання.
РЕЧГОВІ

реЧгові дуйть од лошки ніраше. реТба мивити шодку, липоти вітки. го- Сьодні речгують няЛьо ренкоПет і ляО роМоз. ляО кривідла ківно. няЛьо ні- прис рейдук. рийПшла чивтелька леОна сиВалівна. заНеромба року.


Виразне читання вірша вчителем.
— Чи сподобався вам вірш?
— Які почуття він у вас викликав?
— Який настрій створив?

— Хто є головним персонажем вірша?
Словникова робота.
Читання колонок слів 
Гукає      гайда
Марив      удома
Навіть      негайно
Самоката      учорашнього
— Яке слово складається з двох частин? 
— Від яких слів утворилося це слово?
Виконай тест за посиланням :Код доступу 117891


30,03.2020р
Анатолій Костецький . " Мрія "
https://www.youtube.com/watch?v=gpMirQMGWl8

 Ким працювала мама Анатолія Костецького?
— Коли засвоїв грамоту?
— З чим пішов у п'ятий клас? Що отримав у п'ятому?
— У скільки років почав друкуватися?
— Яка зустріч стала вирішальною у долі поета? Прочитайте.
— Яких тем торкається Анатолій Костецький у своїй творчості?
 Опрацювання вірша А. Костецького „Мрія”
.— Від чийого імені ведеться розповідь у вірші?
— Хто головний герой твору?
— Що робив хлопчик?
— Прочитайте, про що він думав.
— Чому хлопчику потрібно стати вищим?
— Як ви думаєте, чому він не наважується захистити дівчинку?
— Прочитайте, як хлопчик хотів би звернутися до Сергія.
— Розкажіть, яким ви уявляєте хлопчика?
Творчі завдання на основі прочитаного (виконати 1 на виір).
Завдання 1. Складіть поради для хлопчика.
Завдання 2. Подумайте, про що ще може мріяти хлопчик.

27,03.2020р 
Джанні Родарі ." Дорога , що нікуди не вела"
С.151-153 , навчитись виразно читати . С.153, дати відповідь на питання.

26,03.2020р Узагальнення та систематизація знань з теми. 

 Роальд Дал . "  " Чарлі шоколадна фабрика"( Повторити)

GRKMJJhttps://www.classtime.com/sessions/GRKMJJ


25,03.2020р   Позакласне читання.
Літературні казки зарубіжних письменників.
 Скласти і записати  план до прочитаної казки.

23,03.2020р      Ганс Крістіан Андерсен . " Гидке каченя" ( продовження)

Робота над другою частиною казки
1) Гра „Рибки”.
Самостійне мовчазне читання другої частини казки  („Пташиний двір”)
— Про які небезпеки попередила качка своїх діток? 

— Що спіткало бідне, некрасиве каченя на пташиному дворі?  
— Що говорили про нього на пташиному дворі?
— Як страждало каченя з-за своєї зовнішності?
— Як ви ставитеся до дівчинки, яка годувала курей?
— А як би ви вчинили на її місці?

. Робота над третьою частиною казки

2) Читання третьої частини казки .
— Чому каченяті довелося бігти з пташиного двору?
„У маленькій убогій хатинці”
— Куди дісталося каченя?
— Хто його помітив?
— Які надії на нього покладала господарка?

— Як жилося каченяті разом із куркою і котом?
 Поділіть на мікрочастини третю частину. Складіть і запишіть план.


23,03.2020р      Ганс Крістіан Андерсен . " Гидке каченя"
Біографічна довідка
— Ганс Крістіан Андерсен народився 2 вересня 1805 року в невеличкому датському містечку Оденсе на острові Фюн. Батько його був шевцем, а мама цілі дні, стоячи по коліна у холодній річковій воді, прала білизну для багатих людей. Люди вони були добрі і працьовиті, але ніяк не могли вибратися зі злиднів. Ганс Крістіан Андерсен відрізнявся від інших дітей своєю фантазією, саме це і було тією чарівною паличкою, за помахом якої стіни бідної комірчини розсувалися, і ящик із землею під вікном перетворювався на квітучий сад. Найсильнішим захопленням був театр. Ганс Крістіан Андерсен радів театральній афіші, яку він отримував у нагороду за допомогу. Вдома він розкривав цю афішу — і починався спектакль, створений його уявою. Ще у нього був свій ляльковий театр, який змайстрував йому батько. І ось настав той день, коли рідне місто зустрічало його святковими феєрверками.
Понад усе на світі Р. К. Андерсен цінував чисте серце, справжній розум і доброту.
Герої казок Г. К. Андерсена — люди, тварини, іграшки і прості непримітні речі. У казках Андерсена поруч живуть сльози і сміх, горе і радість — як у справжньому житті. Він був великим казкарем і розумів, що навіть найчарівніша казка має відбивати життя. Г. К. Андерсен став добрим порадником для всіх дітей.

Записати відповіді на питання :
— Де і коли народився славетний казкар?
— Яка в нього була родина?
— Коли він почав працювати?
— Чим найбільше захоплювався в житті?
— Як увіковічене його ім’я?
2. Робота над першою частиною казки ( с 144,145)
1) Виразно прочитайте і дайте відповідь на питання ( усно).
— Про що ми зараз прочитали?
— Де сиділа качка?
— Прочитайте, як з’явилися на світ каченята.
— Яке перше слово вони виголосили?
— Що відповіла їм качка?
— Що почали робити каченята, коли вже вибралися з шкаралупи?
— Чому качка-мати не заважала їм роздивлятися листя лопуха?
— Чи всі каченята відразу з’явилися на світ?
— Чому качка-мати знову всілася на гніздо?
— Яким виявилося, на думку качки, останнє каченя?
— Що сказала качка, коли побачила останнє каченя? На кого воно було схоже?
3) Поділіть опрацьований текст на мікрочастинки. Складіть і запишіть план .


20,03.2020р.Олександр Пушкін. Казка про царя Салтана…(Уривки)




05.05.2020р. Контрольна робота . Читання мовчки.


Прочитай уважно текст

                                           Старий рибалка

Старий рибалка, тіпаючись від холоду, йшов із гаю й ніс на спині оберемок дров. Важко ступаючи, йшов він по вкритій снігом землі повз хату козака, що доглядав ліс, і хотів перейти через міст до своєї оселі.
- Де це ти взяв дров? – гукнув козак, мов із під землі виросши перед дідом. – Це дрова не твої! Ти їх украв!
- Я їх не крав, добрий чоловіче, злякавшись прошепотів рибалка.
- Що ти мене обдурюєш! Учора я тільки зрубав дерево.
- Ні, чоловіче, це я зібрав по гілочці правдиво та чесно, відказав рибалка.
- Брешеш, стара собако! Давай їх сюди!
- Подивись це ж самі тільки маленькі сухі гілочки, що я повідкопував біля дерева під снігом.
- Твоя брехня тобі й трощки не поможе, сказав козак рибалці, хоч і бачив, що той правду каже.
Козак схопив оберемок дров і поніс до хати. Рибалка сумно подивився на козака, і сльози закапали у нього з очей.
Минуло кілька днів. Надворі потеплішало, зробилася весна, по річці несло кригу. З міста прийшов козаків син і хотів перейти через міст. Він не наважувався йти, але батько гукнув до нього: «Йди швидше, міст не переломиться». І син побіг. Тільки забіг на міст, як ось крига штовхнула його, міст захитався і упав у воду; вкупі з ним впав і хлопець. Батько кинувся був за
човном, але на тім березі, де він був, човна не було. Батько бігав по березі, ламав руки і кричав. У цей самий час старий рибалка витягував свого човна із води і тільки побачив, що сталося з хлопцем, зіпхнув човен у воду, сів у нього і
поїхав рятувати козакового сина. Щасливо витяг рибалка із води хлопця, посадив у човен і привіз до берега.
- Ось я віддаю тобі сина назад, - промовив він люб'язно до козака, він здоровий, тільки трохи перелякався.
- Прости мене, любий діду! – обізвався він нарешті. Сльози бриніли у нього на очах. – Прости мене за моє до тебе немилосердіє ! – із цими словами обняв діда і поцілував.
- Хай тебе Бог простить, а я на тебе й не сердився! – відказав ласкаво рибалка і пішов додому. (С. Черкасенко. 343 слова)

Виконай завдання
1. Визнач жанр твору.
А) Казка.
Б ) Оповідання.
В) Легенда.
2.В якому реченні описано, як козак усвідомлював, що він даремно ображає рибалку.
А) «Козак схопив оберемок дров і поніс до хати»
Б) «Твоя брехня тобі не допоможе, - сказав козак рибалці, хоч і бачив, що той правду каже».
В) «Подивись, це ж самі тільки маленькі сухі гілочки…».
3.Якими словами автор передає переживання батька за сина.
А) «… батько гукнув до сина: «Йди швидше, міст не переломиться!»
Б) «З міста прийшов син козаків і хотів було перейти міст.»
В) «Батько бігав по березі, ламав руки і кричав».
4.Обери рядок, із якого ми дізнаємося, що рибалка простив лісника.
А) «Хай тебе Бог простить, а я на тебе й не сердився.»
Б) «Щасливо витяг рибалка з води хлопця…».
В) «Козак не вірив своїм очам і довго стояв засоромлений.»
5.Встанови послідовність подій у творі  С. Черкасенка «Старий рибалка». Постав цифри біля кожного рядка.
   Син козака упав з мосту у воду.
    Козак попросив прощення у рибалки.
    Козак образив рибалку і забрав дрова.
    Рибалка ніс оберемок дров.
    Старий рибалка врятував сина козака.
6.Прочитавши цей твір, які поради ти можеш дати своїм друзям? Запиши коротке міркування.
______________________________________________________
______________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

16.03.2020р.
Вступ до розділу. Ліна Костенко. Затишно дітям в пазусі казок…

С.135 , виразно читати.

14.03.2020р. 


Позакласне читання. Роальд Дал . " Матильда", " Чарлі шоколадна фабрика"

13.03.2020р. 

Неля Шейко – Медведєва. Лисиця, що впала з неба (П’єса – казка на 2 дії), с.129-133 , прочитати п'єсу і дати відповіді на питання.

12.03.2020р. 
Неля Шейко – Медведєва. Лисиця, що впала з неба (П’єса – казка на 2 дії), с.124-128 , прочитати п'єсу .






Немає коментарів:

Дописати коментар